1. Indmeldelse
Jeg kan tage op til 5 børn i alderen 9 måneder til 3 år. Barnet rykker videre i børnehave i den måned, det fylder 3 år.
Inden start udfyldes og underskrives kontrakt mellem forældre (jer) og børnepasser (mig).
Jeg kører ikke med venteliste. Men I kan reservere en plads, og der kan skrives kontrakt 6 måneder før barnet skal starte. Ved kontraktindgåelse betales der et reservationsdepositum på 2800 kr. Depositummet tilbagebetales i den måned barnet starter, hvis barnet starter i pasning til aftalte dato. Starter barnet ikke op alligevel, uanset årsag (fra forældrenes side), tilbagebetales depositummet ikke.
Hvis der underskrives kontrakt i måneden op til, at barnet skal starte, betales der ikke depositum.
2. Opsigelse/udmeldelse
Skal ske senest 1 måned før barnet ønskes udmeldt, til d 1. i måneden. Kontrakten kan ikke opsiges pr. 1. juli, medmindre barnet starter i børnehave i pågældende måned.
Hvis kontrakten mellem forældre (jer) og børnepasser (mig) misligholdes, kan den opsiges øjeblikkeligt.
Hvis kontrakten opsiges i måneden op til at barnet skal starte i pasning, betales der for en måneds pasning, og det indbetalte depositum tilbagebetales.
Opsiges kontrakten mere end en måned inden opstart, tilbagebetales det indbetalte depositum ikke, men der betales til gengæld ikke for en måneds pasning.
3. Betaling
Betaling skal ske forudbetalt den sidste hverdag i måneden. Hvis betaling ikke er sket rettidigt, vil barnet ikke kunne modtages i pasning, før beløbet er indbetalt.
Der indbetales i 2024 kr. 9699; I får tilbagebetalt kr. 6899; af kommunen (I skal selv søge om tilskuddet via kommunens hjemmeside under privat pasning). Den endelige egenbetaling er derved kr. 2800; Dette beløb dækker pasning af jeres barn i pasningsordningens åbningstid og økologisk fuldkostordning.
Prisen er fast hver måned, også ved ferielukning og sygdom. Der betales 12 måneder om året.
Kommunens tilskud reguleres hvert år, og der kan derfor ske ændring i det beløb I skal indbetale. Egenbetalingen forbliver den samme.
Der er ikke mulighed for deltidspasning, og man kan ikke få friplads. Der er søskendetilskud på op til 50% (betales af kommunen).
4. Åbningstider
Jeg holder åbent 43 timer om ugen, mandag til torsdag 7.30-16.15 og fredag 7.30-15.30.
Det er vigtigt, at I som forældre overholder åbningstiderne, da jeg kan have aftaler i min fritid, og egne børn der evt skal hentes/bringes.
Barnet skal møde ind senest kl 9.00, medmindre andet er aftalt i forvejen, af hensyn til planlægning af dagen.
Jeg afholder 6 ugers ferie samt 2 fridage der ligger fast.
Pasningsordningen er lukket i flg. ferier i 2024:
Vinterferie uge 7
Sommerferie uge (ikke fastsat endnu)
Efterårsferie uge 42
Juleferie fra d. 23/12 til d.1/1 (begge dage inkl.)
Weekender og helligdage.
Fredag efter Kr.Himmelfartsdag og Grundlovsdag 5. Juni.
I disse uger/dage skal I selv sørge for pasning. Øvrige
fridage vil blive meldt ud i så god tid så muligt, og senest 1 uge forinden.Jeg holder 3 fridage årligt udover de allerede udmeldte dage.
Der kan udover de fastlagte feriedage forekomme andre lukkedage/ timer, fx ifm tandlæge/lægebesøg, og det vil blive meldt ud i så god tid som muligt.
Ferieplan for 2025 vil blive meldt ud i januar måned og vil være meget lig ferieplanen for 2024. Ift sommerferie, så ligger den altid indenfor ugerne 27-31, og altid 3 sammenhængende uger.
5. Opstart og indkøring
Når jeres barn starter i pasning, skal I medbringe følgende ting, som skal være fast i dagplejen:
- Barnevogn som barnet skal sove til middag i, med myggenet og regnslag samt godkendt sele
- Dyne efter årstid, evt pude, evt kørepose
- Sovedragt/nattøj efter årstid, uden snore
- Skiftetøj
- Udetøj og sko/støvler efter årstid
- Evt hjemmesko
- Evt sovedyr/bamse, evt sutter
- Bleer
- Cykelhjelm ( til kørsel i ladcykel)
Indkøringsperiode er 1-2 uger. Det forventes, at I har min. 2
uger til indkøringen. Og at en 3. uge kan tages i brug, hvis barnet har brug for det (det tager typisk max 2 uger).
Det forventes, at barnet er vant til at sove i barnevogn med sele, når barnet starter i pasning. Hvis barnet bliver ammet, ser jeg gerne, at I stopper amningen i dagtimerne, inden barnet starter i pasning, da det gør indkøringen lettere for barnet.
6. Middagssøvn
I skal være indforståede med, at det er mig som børnepasser, der bestemmer hvornår barnet skal sove. Det er både en vurdering af hvad jeg kan mærke barnet har brug for, samt at der skal være en vis rutine med 4-5 børn. Når barnet starter i pasning, følger jeg naturligvis den soverytme, barnet allerede har.
Jeg vækker som udgangspunkt ikke børnene fra middagssøvn. Hvis I mener at der er brug for ændringer i barnets soverytme, er det noget vi må tage en snak omkring. Og så vil jeg derudfra vurdere, om det er noget jeg kan stå inde for ift det enkelte barns behov. Nedskæring i barnets middagslur vil som udgangspunkt først ske efter barnet er 2 år 9 mdr, og blive nedsat til min. 1,5 time.
7. Sygdom
Hvis jeres barn er sygt, skal I give besked senest kl 9 pr sms. Et sygt barn kan ikke modtages i pasning. Hvornår et barn er for sygt til pasning, kan være svært at vurdere. Jeg kører med flg. retningslinjer:
- Feber, opkast, diarre (barnet kan komme i pasning igen 24 timer efter feberfrit og 48 timer efter sidste opkast/diarre)
- Forkølelse (hvis barnet er frisk nok til at følge pasningsordningens normale rytme, kan det komme i pasning)
- Øjenbetændelse (barnet kan komme i pasning igen 24 timer efter det er startet i behandling) Obs. Kun bakteriel øjenbetændelse kræver behandling. Virus øjenbetændelse der kan komme ifm forkølelse, kræver ikke behandling. Hvis man er i tvivl, kontakt egen læge.
- Hvis barnet er mødt ind og er utilpas eller får 38 eller mere i feber, forbeholder jeg mig retten til at ringe barnet hjem.
Hvis jeg er syg, gives der besked pr sms kl 6.30 om morgenen. Der kan ikke tilbydes anden pasning ved sygdom. Jeg er dog sjælent syg.
Pasningsordningen kan i enkelte tilfælde være lukket i forbindelse med, at jeg har eget barn sygt. Men i de fleste tilfælde kan mine børn være hjemme når de er syge, mens pasningsordningen er åben, og de opholder sig i en anden afdeling.